Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία προχωρούν την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026 οι εργαζόμενοι στον επισιτισμό και τον τουρισμό, μετά την ομόφωνη απόφαση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό – Τουρισμό (ΠΟΕΕΤ).
Η κινητοποίηση πραγματοποιείται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για τον τουριστικό κλάδο, καθώς η θερινή σεζόν βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με τους εργαζόμενους να διεκδικούν την επίλυση χρόνιων εργασιακών και ασφαλιστικών ζητημάτων.
Στο πλαίσιο της απεργίας έχουν προγραμματιστεί συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε ολόκληρη τη χώρα από τα κατά τόπους πρωτοβάθμια σωματεία, ενώ η κεντρική απεργιακή συγκέντρωση στην Αθήνα θα πραγματοποιηθεί στις 11:00 το πρωί, έξω από το Υπουργείο Εργασίας.
Τα βασικά αιτήματα των εργαζομένων
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΠΟΕΕΤ, οι εργαζόμενοι διεκδικούν:
- Ουσιαστικές αυξήσεις σε μισθούς και ημερομίσθια.
- Υποχρεωτική εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας σε όλο τον κλάδο.
- Κατοχύρωση του πενθημέρου και του οκταώρου, με πλήρη αμοιβή για κάθε υπερωριακή απασχόληση.
- Ενίσχυση των μέτρων υγείας και ασφάλειας σε όλους τους χώρους εργασίας.
- Άμεση ενδυνάμωση των ελεγκτικών μηχανισμών για την αντιμετώπιση της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας.
- Προστασία των εποχικά εργαζομένων, πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα και επαναφορά της χρονικής ισχύος του επιδόματος ανεργίας στα προ μνημονίων επίπεδα.
Η Ομοσπονδία καλεί τους εργαζόμενους του κλάδου να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργία και στις κατά τόπους κινητοποιήσεις, υπογραμμίζοντας ότι στόχος είναι η ουσιαστική βελτίωση των συνθηκών εργασίας και η διασφάλιση αξιοπρεπών αμοιβών και δικαιωμάτων για όλους τους εργαζόμενους στον επισιτισμό και τον τουρισμό.
