Σε φάση αναμονής παραμένει η υλοποίηση της ομόφωνης απόφασης για τη χορήγηση επιδόματος γέννησης στο Δήμο Κύμης - Αλιβερίου. Το θέμα επανέφερε η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης «Νέοι Ορίζοντες» κατά την τελευταία συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής αρχής.
Ο επικεφαλής της παράταξης Τάσος Βλάχος ζήτησε να μάθει σε ποιο στάδιο βρίσκεται η εφαρμογή του μέτρου που στοχεύει στην καταπολέμηση της υπογεννητικότητας και της ερημοποίησης της υπαίθρου.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, η αρμόδια αντιδήμαρχος Σοφία Κόλλια-Βότση παρουσίασε τα επίσημα στοιχεία της αρμόδιας υπηρεσίας για την τελευταία τριετία, τα οποία επιβεβαιώνουν το μέγεθος του δημογραφικού προβλήματος στην περιοχή. Συγκεκριμένα, οι γεννήσεις καταγράφουν σταθερή και ανησυχητική πτώση:
- 2023: 367 γεννήσεις
- 2024: 346 γεννήσεις
- 2025: 315 γεννήσεις
Ενώ και τα πρώτα στοιχεία για το 2026 δεν είναι ενθαρρυντικά, αφού μέχρι τον Μάιο οι γεννήσεις ανήλθαν σε 155.
Βάσει αυτών των στοιχείων η Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου θα αποτυπώσει το ακριβές ετήσιο κόστος για τον προϋπολογισμό, συνυπολογίζοντας τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου.
Η φθίνουσα αυτή πορεία υπογραμμίζει την κρισιμότητα του ζητήματος και ενισχύει την ανάγκη λήψης άμεσων οικονομικών μέτρων στήριξης των νέων γονέων υποστήριξε και ο δήμαρχος Νίκος Μπαράκος, αλλά υπογράμμισε ότι πρέπει να πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις, με κυριότερη αυτή των εισοδηματικών κριτηρίων.
Εδώ να σημειωθεί ότι η αρχική ομόφωνη απόφαση είχε ληφθεί στις 29 Νοεμβρίου 2024, έπειτα από εισήγηση του δημοτικού συμβουλίου Δημήτρη Γκίκα. Ωστόσο, η υλοποίησή της καθυστερεί , αφού το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν δίνει αυτή τη δυνατότητα στους Δήμους. Η ψήφιση όμως του νέου αυτοδιοικητικού κώδικα τις επόμενες μέρες αναμένεται να λύσει τα χέρια των Δήμων καθώς προβλέπει ρητά τη δυνατότητα να χορηγούν εφάπαξ χρηματικό βοήθημα έως 3.000 ευρώ ανά γέννηση σε μόνιμους κατοίκους.
