Σε απεργιακή κινητοποίηση προχωρούν οι εργαζόμενοι στον κλάδο του Τουρισμού και του Επισιτισμού στην Εύβοια, έπειτα από κάλεσμα του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων και Εργαζομένων Επισιτισμού Νομού Ευβοίας.
Η απεργιακή συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί σήμερα Τετάρτη 24 Ιουνίου, στις 10:00 το πρωί, στην Πλατεία Δικαστηρίων στη Χαλκίδα, με το Σωματείο να καλεί όλους τους εργαζόμενους του κλάδου να συμμετάσχουν μαζικά στις κινητοποιήσεις.
Στην ανακοίνωσή του, το Σωματείο κάνει λόγο για εντατικοποίηση της εργασίας, ελλείψεις προσωπικού, εξαντλητικά ωράρια, κομμένα ρεπό, άρνηση χορήγησης αδειών και αυξημένη πίεση στους χώρους εργασίας, την ώρα που –όπως επισημαίνει– ο τουριστικός κλάδος παρουσιάζει υψηλή κερδοφορία και σημαντικές επενδύσεις.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις συνθήκες εργασίας που επικρατούν σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, beach bars και επιχειρήσεις εστίασης, με τους εργαζόμενους να κάνουν λόγο για υπερβολικό φόρτο εργασίας, πολυαπασχόληση και αυξημένους κινδύνους για την υγεία και την ασφάλειά τους.
Το Σωματείο υποστηρίζει ότι οι εργαζόμενοι καλούνται για ακόμη μία χρονιά να καλύψουν τα κενά που δημιουργεί η έλλειψη προσωπικού, γεγονός που οδηγεί σε σωματική εξάντληση, επαγγελματικές ασθένειες και εργατικά ατυχήματα.
Μεταξύ των βασικών αιτημάτων που προβάλλονται είναι:
- 7ωρο – 5ήμερο – 35ωρο χωρίς διευθέτηση του χρόνου εργασίας.
- Αυξήσεις σε μισθούς και ημερομίσθια.
- Δύο ρεπό την εβδομάδα και κατάργηση των σπαστών ωραρίων.
- Άμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού σε όλα τα τμήματα των ξενοδοχείων.
- Μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας στους χώρους εργασίας.
- Ένταξη του διαλείμματος στον εργάσιμο χρόνο.
- Καταβολή του επιδόματος ανεργίας για όλο το διάστημα της ανεργίας.
Το Σωματείο καλεί όλους τους εργαζόμενους να δώσουν δυναμικό «παρών» στην απεργιακή συγκέντρωση, τονίζοντας ότι μόνο μέσα από τη συλλογική οργάνωση και τον αγώνα μπορούν να διεκδικηθούν καλύτερες συνθήκες εργασίας και αξιοπρεπείς αμοιβές.
