Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Η ΕΛΜΕ Εύβοιας καταγγέλλει πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών και καλεί σε κινητοποίηση


Την αντίθεσή της στις πειθαρχικές διώξεις εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση εκφράζει η ΕΛΜΕ Εύβοιας, με αφορμή την κλήση τεσσάρων εκπαιδευτικών σε απολογία ενώπιον του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛΜΕ, την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026 στις 9:00 το πρωί, τέσσερις εκπαιδευτικοί της Εύβοιας καλούνται να παρουσιαστούν στη Λαμία προκειμένου να απολογηθούν για τη συμμετοχή τους στην απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση, η οποία είχε προκηρυχθεί από την ΑΔΕΔΥ.

Η ΕΛΜΕ υποστηρίζει ότι οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί έχουν επιδείξει επί σειρά ετών συνέπεια και επαγγελματισμό, ενώ πολλοί από αυτούς υπηρέτησαν για χρόνια ως αναπληρωτές, μακριά από τις οικογένειές τους, και απέκτησαν επιπλέον προσόντα προκειμένου να διοριστούν στη δημόσια εκπαίδευση.

Παράλληλα, εκφράζει την άποψη ότι το υπουργείο Παιδείας επιδιώκει την εφαρμογή της πολιτικής του μέσω της ατομικής αξιολόγησης, υποστηρίζοντας πως η διαδικασία αυτή συνδέεται με την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την εμπορευματοποίηση της γνώσης.

Η ΕΛΜΕ Εύβοιας επισημαίνει ακόμη ότι η συμμετοχή σε νόμιμα προκηρυγμένη απεργία δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως πειθαρχικό παράπτωμα, επικαλούμενη το άρθρο 107 παρ. 3 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007), σύμφωνα με το οποίο η άσκηση συνδικαλιστικής, πολιτικής ή κοινωνικής δράσης δεν συνιστά ανάρμοστη συμπεριφορά ή ανάξια διαγωγή για δημόσιο υπάλληλο.

Με την ανακοίνωσή της ζητά την πλήρη απαλλαγή και δικαίωση των τεσσάρων εκπαιδευτικών, καθώς και την προστασία του δικαιώματος στην απεργία.

Τέλος, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Εύβοιας προκηρύσσει διευκολυντική στάση εργασίας, συμπληρωματική εκείνης της ΟΛΜΕ, και καλεί εκπαιδευτικούς και πολίτες να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026, στις 9:00 π.μ., στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας στη Λαμία. Η αναχώρηση έχει προγραμματιστεί από τον Βούρκο στις 6:30 το πρωί.