Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

ΑΔΕΔΥ Εύβοιας: Στο πλευρό των διωκόμενων εκπαιδευτικών για τη συμμετοχή τους στην απεργία – αποχή


Την αμέριστη συμπαράστασή του στους εκπαιδευτικούς της Εύβοιας που καλούνται ενώπιον του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας, λόγω της συμμετοχής τους στη νόμιμα προκηρυγμένη απεργία – αποχή, εκφράζει με ανακοίνωσή του το Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Εύβοιας.

Όπως επισημαίνεται, η πειθαρχική δίωξη εργαζομένων για τη συμμετοχή τους σε νόμιμη απεργιακή κινητοποίηση αποτελεί μια ιδιαίτερα ανησυχητική εξέλιξη, η οποία, σύμφωνα με την ΑΔΕΔΥ, εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τον σεβασμό των συνδικαλιστικών ελευθεριών και του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος στην απεργία.

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι το δικαίωμα στην απεργία αποτελεί θεμελιώδη κατάκτηση των εργαζομένων και βασικό πυλώνα της δημοκρατικής λειτουργίας της Πολιτείας, ενώ υπογραμμίζεται πως οι εργασιακές και συνδικαλιστικές διαφορές δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται με πειθαρχικές διώξεις ή πρακτικές που δημιουργούν κλίμα φόβου και αποτρέπουν την ελεύθερη συνδικαλιστική έκφραση.

Το Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Εύβοιας δηλώνει ότι θα σταθεί απέναντι σε κάθε προσπάθεια ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης και του δικαιώματος στην απεργία, επισημαίνοντας ότι οι πειθαρχικές διώξεις εργαζομένων επειδή άσκησαν νόμιμα κατοχυρωμένα δικαιώματά τους δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές και δεν συνάδουν με τις αρχές του δημοκρατικού κράτους δικαίου.

Παράλληλα, τονίζει ότι η ΑΔΕΔΥ διαχρονικά υπερασπίζεται τις συνδικαλιστικές ελευθερίες και θα συνεχίσει να στηρίζει κάθε εργαζόμενο που διώκεται για τη συνδικαλιστική του δράση, διεκδικώντας την άμεση παύση κάθε πειθαρχικής διαδικασίας που σχετίζεται με την άσκηση του δικαιώματος στην απεργία, καθώς και την πλήρη διασφάλιση των εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων όλων των δημοσίων υπαλλήλων.

Κλείνοντας, το Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Εύβοιας εκφράζει την αλληλεγγύη του στους διωκόμενους εκπαιδευτικούς και καλεί την Πολιτεία να διαφυλάξει στην πράξη τις δημοκρατικές ελευθερίες, τον σεβασμό στο Σύνταγμα και την απρόσκοπτη άσκηση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων.