Μια ξεχωριστή εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν οι μαθητές/τριες της Ε και ΣΤ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αρτάκης, κατά την εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ναυτικό Μουσείο Πειραιά,
Οι μαθητές/τριες της Ε τάξης συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Μουσείου "Ταξιδεύοντας με τα αρχαία πλοία" κατά το οποίο θίγονται οι απαρχές της ναυσιπλοΐας στο προϊστορικό Αιγαίο, η εμφάνιση της τριήρους & η οργάνωση του πολεμικού ναυστάθμου της αρχαίας Αθήνας, τα στρογγυλά πλοία & το ναυτικό εμπόριο, οι δοξασίες & οι θεότητες της θάλασσας.
Οι μαθητές/τριες της ΣΤ τάξης συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Πλοία του ’21».
Το πρόγραμμα εστιάζεται στα πλοία, στα πληρώματα και στη σύνθεση του ελληνικού στόλου της Επαναστάσεως του 1821. Δίνεται έμφαση στις ιστορικές και κοινωνικοοικονομικές συνθήκες που οδήγησαν στη δημιουργία του, στον τρόπο πολέμου και στους ναυτικούς που διακρίθηκαν για τη δράση τους στον ναυτικό αγώνα της εποχής. Επισημαίνεται η συμβολή του στόλου στην επιτυχία του Αγώνα της Ανεξαρτησίας και η γένεση του πρώτου ελληνικού πολεμικού στόλου με εθνικό χαρακτήρα.
Παράλληλα, εξετάζεται η καθημερινή ζωή των ναυτικών και η οργάνωσή της (ενδυμασία, διατροφή, αντιλήψεις, δοξασίες, προλήψεις για τη θάλασσα), η κοινωνική τους θέση καθώς και οι τρόποι ναυσιπλοΐας και τα ναυτικά όργανα της εποχής.
Στο τέλος του προγράμματος τα παιδιά έγιναν ναύτες σε ένα μπρίκι της εποχής του Αγώνα και βοήθησαν τον γραμματικό να συντάξει το ημερολόγιο του πλοίου.





