Τετάρτη 27 Αυγούστου 2025

Εύβοια: Επιτόπια αυτοψία - Συνάντηση εργασίας Περιφέρειας και ΕΛΚΕΘΕ για τις μωβ μέδουσες(ΦΩΤΟ)



Συνάντηση εργασίας πραγματοποιήθηκε σήμερα με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για τις μωβ μέδουσες. Η Περιφέρεια μετά από επικοινωνία με τον ΕΛΚΕΘΕ, πραγματοποίησε συνάντηση εργασίας με θέμα το φαινόμενο της παρουσίας μεγάλων πληθυσμών της μωβ μέδουσας στο Βόρειο Ευβοϊκό, τις συνέπειες της παρουσίας στην τοπική κοινωνία και οικονομία, καθώς και τα πιθανά μέτρα που θα μπορούσε να αναλάβει ο κρατικός μηχανισμός για την αντιμετώπιση των συνεπειών.





Στο πλαίσιο της συνάντησης, προηγήθηκε επιτόπια αυτοψία παρουσία ερευνητών του ΕΛΚΕΘΕ στελεχών του Τμήματος Αλιείας Π.Ε. Εύβοιας και του Αντιπεριφερειάρχη Εύβοιας Γιώργου Κελαϊδίτη. Επιβεβαιώθηκε η σημαντική παρουσία της μωβ μέδουσας στην ευρύτερη περιοχή. Από τη σύσκεψη προέκυψε ότι υπάρχει ανάγκη παρακολούθησης του φαινομένου προκειμένου να υπάρξουν οι ενδείξεις για τους πιθανούς κινδύνους, ή μη, την επόμενη τουριστική περίοδο.

Ενώ να σημειωθεί ότι ήδη αναζητούνται καλές πρακτικές για την προστασία των λουόμενων από τη μωβ μέδουσα (δίχτυα) αλλά και πιθανή αναζήτηση μέτρων διεκδίκησης για τις πληγείσες επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα και των αλιέων.

Στη συνάντηση εργασίας παρόντες ήταν επίσης, οι Αντιπεριφερειάρχες Κούκουζας και Αποστολόπουλος, ο εκπρόσωπος του Λιμεναρχείου κ. Μαστροκώστας, ο Αντιδήμαρχος Δήμου Χαλκιδέων Γιώργος Πάνος, ο Αντιδήμαρχος Διρφύων Μεσσαπίων Δήμος Κιαπέκος, η Αντιδήμαρχος Μαντουδίου Λίμνης Αγίας Άννας Ευμορφία Πασχαλίδη, η εκπρόσωπος του Δήμου Ιστιαίας Αιδηψού κα Χαλβά, ο Πρόεδρος του Σωματείου «Ξένιος Ζευς» Βασίλης Ευθυμίου, ο εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Εύβοιας  Άγγελος Μιχελής, η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Εύβοιας Άννα Κουτσούπη και ο προϊστάμενος του Τμήματος αλιείας Π.Ε. Εύβοιας κ.Ρέγας.