Με κεντρικό μήνυμα «Μειώστε ταχύτητα για να είμαστε όλοι ασφαλείς», πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Κυριακής, στην προβλήτα του Αγίου Νικολάου στη Χαλκίδα, ανοιχτή συζήτηση για την οδική ασφάλεια.
Η δράση διοργανώθηκε από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, με τη συμμετοχή του Δήμου Χαλκιδέων, του ΟΛΝΕ, καθώς και των Υπουργείων Αθλητισμού και Υποδομών & Μεταφορών, στο πλαίσιο του προγράμματος κοινωνικής ευθύνης του ΕΚΟ Acropolis Rally 2026.
Στόχος της δράσης, όπως είπε και ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας ήταν η ευαισθητοποίηση για τη μείωση της ταχύτητας, ο σεβασμός στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) και η πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.
Δείτε το βίντεο:
Κεντρικοί ομιλητές της συζήτησης ήταν τρία κορυφαία ονόματα του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Τάκης Πουρναράκης, δημοσιογράφος και πρόεδρος της Motorsport Greece, ο Κωνσταντίνος «Ιαβέρης» Μαρκουίζος, αντιπεριφερειάρχης οδικής ασφάλειας Αττικής, γνωστός οδηγός αγώνων και έμπειρος εκπαιδευτής οδικής συμπεριφοράς και ο Νίκος Τσάδαρης, δημοσιογράφος και πρωταθλητής αγώνων αυτοκινήτου.
Πολίτες κάθε ηλικίας ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για έναν ανοιχτό ουσιαστικό διάλογο γύρω από τις καθημερινές οδηγικές συνήθειες. Μεταξύ άλλων το παρών έδωσαν, εκτός από τον περιφερειάρχη Φάνη Σπανό, οι αντιπεριφερειάρχες Εύβοιας Γιώργος Κελαϊδίτης και Περιβάλλοντος Βαγγέλης Κούκουζας, ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος σε θέματα Κοινωνικής Μέριμνας Βαγγέλης Χαϊνάς, ο δήμαρχος Σκύρου Κυριάκος Αντωνόπουλος, ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού του Δήμου Χαλκιδέων Αντώνης Σπανός, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Εύβοιας Γιάννης Σαλταγιάννης, ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Εύβοιας Αλέξανδρος Μάρκου κ.α.
Το βασικό ερώτημα που κυριάρχησε στον διάλογο και έβαλε στο επίκεντρο την οδηγική συμπεριφορά ήταν: «Εσύ τι λάθος κάνεις στην οδήγηση;». Πρώτος ανταποκρίθηκε στο ερώτημα αυτό ο περιφερειάρχης Φάνης Σπανός, ο οποίος παραδέχτηκε ότι, όχι συχνά, αλλά το κάνει, να μιλάει δηλαδή στο κινητό τηλέφωνό ενώ οδηγεί, ανοίγοντας έτσι το θέμα της απόσπασης της προσοχής.
Δείτε τα βίντεο:
Στη συνέχεια οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν ανοιχτά με τους ομιλητές για τα συχνότερα λάθη που γίνονται κατά την οδήγηση και να αναζητήσουν τρόπους για τη δημιουργία ενός ασφαλέστερου οδικού περιβάλλοντος για όλους, αλλά και για την αλλαγή της νοοτροπίας των οδηγών στους δρόμους, ώστε να μη γεμίζουν τα νεκροτομεία και τα νοσοκομεία από θύματα τροχαίων δυστυχημάτων.
Ανάμεσα σε άλλα θέματα πολίτες έθεσαν και αυτό της παραβίασης του ορίου ταχύτητας γενικότερα, αλλά και ειδικότερα στον οδικό άξονα Χαλκίδα-Κύμη, όπου το όριο είναι 30χλμ, αλλά παραβιάζεται από τη συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών. Τόσο οι τρεις ομιλητές, όσο και ο περιφερειάρχης Φάνης Σπανός, αλλά και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Εύβοιας Γιάννης Σαλταγιάννης, εξήγησαν γιατί το όριο είναι τόσο χαμηλό και γιατί δεν πρέπει να παραβιάζεται.
Δείτε τα βίντεο:
Κλείνοντας, η ανοιχτή αυτή συζήτηση υπενθύμισε σε όλους τους παρευρισκομένους ότι η ασφάλεια στους δρόμους δεν είναι ζήτημα τύχης, αλλά καθημερινής συνειδητής επιλογής και ότι ο καθένας πρέπει να αναλογιστεί τα δικά του λάθη στο τιμόνι, ώστε όλοι, οδηγοί και συνεπιβάτες, να φτάνουν με ασφάλεια στον προορισμό τους.