Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Παραίτηση Μπάτσα-Θωμά – Τι απάντησαν Μπαράκος και Ζερβας


Την παραίτησή της από το αξίωμα της δημοτικής συμβούλου Δήμου Κύμης Αλιβερίου υπέβαλε η Αρετή Μπάτσα-Θωμά, καταγγέλλοντας κλίμα τοξικότητας, θεσμικής απαξίωσης και σεξιστικής συμπεριφοράς στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Στη επιστολή παραίτησής της αναφέρει ότι η απόφασή της ελήφθη μετά από επανειλημμένα περιστατικά λεκτικών επιθέσεων και έλλειψης σεβασμού προς τη διαφορετική άποψη, με αφορμή και τα πρόσφατα γεγονότα που, όπως υποστηρίζει, σημειώθηκαν σε βάρος της από τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, τον δήμαρχο και συμβούλους της δημοτικής αρχής.

Επίσης, σε άλλο σημείο της επιστολής παραίτησης της αναφέρει ότι στην πρόσφατη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου «Γεώργιος Παπανικολάου», δέχτηκε συντονισμένη λεκτική επίθεση από τον δήμαρχο Νίκο Μπαράκο  και δύο συμβούλους της παράταξής του,
 

Η κ. Μπάτσα-Θωμά τονίζει ότι αποχωρεί έπειτα από 24 χρόνια παρουσίας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση «με το κεφάλι ψηλά και τη συνείδησή μου καθαρή», επισημαίνοντας πως θα συνεχίσει να βρίσκεται στο πλευρό των δημοτών ως ενεργή πολίτης.

Όπως ήταν αναμενόμενο τα όσα ισχυρίστηκε η κ. Μπάτσα-Θωμά δεν θα μπορούσαν να μείνουν αναπάντητα τόσο από τον δήμαρχο Νίκο Μπαράκο, όσο και από τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Γιώργο Ζέρβα.

Η απάντηση του Νίκου Μπαράκου
Έτσι στη χθεσινή ειδική συνεδρίαση λογοδοσία της δημοτικής αρχής, ο Νίκος Μπαράκος, αφού έγινε γνωστή η επιστολή παραίτησης της Αρετής Μπάτσα-Θωμά, έκανε λόγο για στοχοποίηση του ίδιου, του προέδρου και των συνεργατών του και αδυναμία της κ. Μπάτσα-Θωμά να δεχτεί την κριτική.

«Η κ. Μπάτσα επικαλείται την 24χρονη πορεία της κι νομίζω σε αυτή την πορεία υπήρξαν αυτοδιοικητικές περίοδοι που ήταν πολύ χειρότερες. Τότε προφανώς δεν βρήκε λόγο να παραιτηθεί, πολύ περισσότερο όταν οι συμπεριφορές αυτές γίνονταν από τη διοίκηση στην οποία ήταν μέλος» είπε ο δήμαρχος.

Σε ότι αφορά στο περιστατικό στη συνεδρίαση του ΔΣ του Ινστιτούτου, ο Νίκος Μπαράκος είπε: «Δεν μπορεί να θεωρείται από τη μια πλευρά «σωστή και κριτική και αντιπολίτευση» κι όταν υπάρχει απάντηση να θεωρείται σεξιστική επίθεση ή μπουλινγκ. Δεν μπορεί να μπει σε αυτά τα καλούπια η αντιπαράθεση». Και εξήγησε ότι στη εν λόγω συνεδρίαση του ΔΣ η κ. Μπάτσα-Θωμά θεώρησε ότι μπορεί να βάλει ερωτήματα για τον προϋπολογισμό, ο οποίος όμως είχε συζητηθεί και εγκριθεί σε προηγούμενη συνεδρίαση. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τον δήμαρχο της επετράπη και έλαβε τις απαντήσεις. «Δεν έγινε τίποτα άλλο» είπε ο Νίκος Μπαράκος. 

«Και για να μη μείνει καμία άλλη σκιά από τη πλευρά μας, εμείς δεν λειτουργούμε έτσι» συνέχισε ο δήμαρχος  και έκλεισε την τοποθέτηση του λέγοντας: «Η πορεία της κ. Μπάτσα-Θωμά, αλλά και του καθενός εδώ μέσα, έχει θετικές και αρνητικές πλευρές και κρίνετε από τον κόσμο. Η κ. Μπάτσα-Θωμά έχει επανεκλεγεί πολλές φορές. Ας μείνουμε σε αυτό».

Η απάντηση του Γιώργου Ζέρβα
«Ποτέ δεν έχει γίνει κάποιο σεξιστικό σχόλιο σε καμία γυναίκα δημοτική σύμβουλο. Μπορεί να έχουν ανέβει οι τόνοι και κάποιες φορές να ακούγονται απαράδεκτα πράγματα. Αυτό το δέχομαι. Σε καμία όμως περίπτωση δεν έχουν γίνει σεξιστικές επιθέσεις» είπε παίρνοντας το λόγο ο Γιώργος Ζέρβας.

«Στις θέσεις αυτές βρισκόμαστε γιατί μας έχει ψηφίσει και μας έχει τιμήσει με την εμπιστοσύνη του ο κόσμος. Αν αύριο το πρωί οι συμπολίτες μας μάς κρίνουν λίγους ή μη επαρκής θα το δείξουν στην κάλπη, η οποίοι δυο φορές έχει δείξει κάτι διαφορετικό για το πρόσωπό μου. Φυσικά αυτό πειράζει την κ. Μπάτσα-Θωμά και την παράταξή της. Τι να κάνουμε έτσι είναι η δημοκρατία. Κάποιοι κερδίζουν, κάποιοι χάνουν, κάποιοι κερδίζουν συνέχεια, κάποιοι βρίσκονται για πολλά χρόνια στην αντιπολίτευση. Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος δεν τους εμπιστεύεται για αυτό και τους έθεσε εκεί. Αυτό αυτό είπα. Δεν μπορώ να καταλάβω τι σεξιστικό περιεχόμενο έχει. Είναι μια πολιτική άποψη την οποία αναφέρω ακόμη και σήμερα» υποστήριξε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος. 

Επίσης ο Γιώργος Ζέρβας ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να δεχθεί μαθήματα δημοκρατίας από την κ.Μπάτσα-Θωμά ή από οποιονδήποτε άλλο και υπερασπίστηκε το δικαίωμά του να απαντά στις επιθέσεις που δέχεται. «Η κ. Μπάτσα-Θωμά έχει το δικαίωμα με κλειστό μικρόφωνο να λέει πολλές φορές ότι είμαι λίγος και δεν κάνω  για πρόεδρος, αλλά εγώ δεν έχω το δικαίωμα να απαντήσω» είπε ο κ. Ζέρβας και κατέληξε: «Θα συνεχίσουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο και χωρίς την κ. Μπάτσα-Θωμά!»

Τι είπε ο Τάσος Βλάχος
Από την πλευρά του ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Τάσος Βλάχος, σχολιάζοντας την παραίτηση της Αρετής Μπάτσα-Θωμά, έκανε λόγο για προσωπική επιλογή και σεβαστή απόφαση. Παραδέχθηκε ότι όντως στο παρελθόν υπήρξαν εντονότερες στιγμές αλλά εξήγησε ότι «καμιά φορά, μετά από 25χρόνια αυτοδιοικητικής πορείας, να έχει κουραστεί και μια σταγόνα να φτάνει για να ξεχειλίσει το ποτήρι».


Ενώ απευθυνόμενος στον πρόεδρο είπε: «Αν κάποιος δημοτικός σύμβουλος παρεκτραπεί, οφείλεται να τον επαναφέρετε στην τάξη. Αν παρεκτραπείτε εσείς, ποιος θα επαναφέρει στην τάξη το Δημοτικό Συμβούλιο;»