Σάββατο 27 Ιουνίου 2026

Αλλάζει ο τρόπος πληρωμής των δημοτικών τελών – Τι θα ισχύσει και για τους δήμους της Εύβοιας


Αλλαγές στον τρόπο καταβολής των δημοτικών τελών φέρνει ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ανοίγοντας τον δρόμο ώστε στο μέλλον οι δημότες της Εύβοιας να πληρώνουν τα τέλη απευθείας στους δήμους και όχι μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος.

Σύμφωνα με τη νομοτεχνική βελτίωση που κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπεται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, με το οποίο θα καθοριστεί το νέο σύστημα είσπραξης των δημοτικών τελών. Η αλλαγή εκτιμάται ότι θα μπορεί να εφαρμοστεί από τις αρχές του 2028.

Η νέα διαδικασία αναμένεται να αφορά και τους οκτώ δήμους της Εύβοιας, οι οποίοι στο μέλλον θα μπορούν να εισπράττουν τα δημοτικά τέλη με τρόπο αντίστοιχο της φορολογίας, χωρίς να συνδέονται πλέον με τους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας.

Παράλληλα, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει αλλαγές και στο εκλογικό σύστημα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προβλέποντας πιο αναλογική κατανομή των εδρών στα δημοτικά συμβούλια όταν ο νικητής των εκλογών συγκεντρώνει ποσοστό κάτω του 42%.